michuz: SPECS mozilla.spec

Michal Zawalich michuz w pld.org.pl
Pon, 15 Maj 2000, 00:29:41 CEST

On Sun, 14 May 2000, Tomasz Kłoczko wrote:
[...]
> Już już wiesz, że na pewno nie da się użyć libjpg systemowego (bo chyba
> ldatego oddzieliłeś liby mozilli od reszty ?).

U mnie żadne konflikty z systemowym libjpg nie występują. Problemy Michała
z mozillą były w sumie tylko impulsem do działania.

W chwili obecnej ze źródeł mozilli budujemy jedynie samą przeglądarkę i
pomijamy budowę czytnika newsów i poczty, z których być może ktoś będzie
chciał skorzystać. Dobrym pomysłem wydaje się więc stworzenie takiej
możliwości i wygenerowanie dodatkowego pakietu z bibliotekami i całą
resztą potrzebną do uruchomienia tegoż. Wymyśliłem więc, że powinno
wyglądać to mniej więcej tak:
mozilla - przeglądarka + libgtkmozilla.so.* (jeśli będzie) + programy
	    do updateowania rejestru
mozilla-mailnews - biblioteki i reszta (tzn. layout do tego)
mozilla-devel - to samo co jest teraz
mozilla-static - gtkmozilla.a

Aby to zrobić trzeba generować rejestr już po instalacji binarek.
Do tej pory niestety nie znalazłem sposobu aby poprawnie go wygenerować
jeśli biblioteki nie leżą w $MOZILLA_FIVE_HOME.

Mam nadzieję, że to tłumaczy moje poprawki :). W sumie na razie to nic
się nie zmienia w działaniu samego programu i Michał już nie powinien mieć
już konfliktów podczas linkowania. Natomiast *bardzo* przepraszam Ciebie
Tomku i resztę osób, że nikogo o moich zamysłach nie poinformowałem.
Zdaję sobie sprawę, że ktoś mógł przeze mnie dostać wypieków na twarzy
i na zadość uczynienie posypuję głowę popiołem i obiecuję, że na drugi
raz _wszyscy_ będą wiedzieli co i gdzie zamierzam psuć ;).

Przy okazji chciałem zwrócić uwagę %{_applnkdir}/Networking. Nie wydaje
mi się, aby toworzenie tego katalogu było dobrym pomysłem przynajmniej
z 4 powodów:
- Pozbywamy się całego locale, które już jest w katalogu Internet.
  W pliku Internet/.desktop jest wpis Name[pl]=Sieć i to powinno nam
  wystarczyć (przynajmniej mi wystarcza :) ).
- W menu katalog Networking jest na samym końcu (fuj ;) ).
- Trzeba tworzyć dodatkowe patche dla niektórych programów.
- Katalog nie należy do żadnego pakietu.

Od razu uczepię się jeszcze tych katalogów, które się znajdują w Networking:
- Brak locale
- Brak ładnych ikonek na pasku (fuj :) )
- Katalogi nie należą do żadnego pakietu
- Większość ludzi ma jedną przeglądarkę i jednego kilenta news i jednego
  klienta irc i raczej nie potrzebuje aż takiego szczegółowego podziału,
  a ten standartowy w zupełności wystarcza.
- Takie rozdrobnienie może doprowadzić do białej gorączki (rozwijam 1 menu,
  2 menu, 3 menu, 4 menu, kursor się ześlizgnął, rozwijam 1 menu,...).

W sumie i tak się zastosuję do tego co powie starszyzna, jedynie chciałem
zwrócić uwagę na to, co mnie drażni.

Pozdrawiam.
--
< < < < < < < < < *Michal Zawalich  <michuz w pld.org.pl>* > > > > > > > > > >

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/