up.d i down.d + adduser

Paweł Wilk siefca w pl.QMAIL.ORG
Nie, 21 Maj 2000, 09:56:08 CEST

Witam!

-1-  Zrobilem szkielet pod skrypty run-parts w

     /etc/sysconfig/interfaces/{up.d,down.d}/

     Działa to rzeczywiście tylko dla pppd bo trochę boję się mieszać w
     innych typach interface'ów. Mam w związku z tym pytanie czy
     znalazłby się ktoś, ktoby to ładnie wykończył? Chodzi o zastąpienie
     skryptów post odpowiednimi skryptami w pokazanych katalogah. Ciekawi
     mnie też, gdzie byście widzieli wywołania run parts dla
     poszczególnych typów interfejsów (ip,ipx,tnl)..

-2- Adduser i run-parts

    a.) gdzie katalog na skrypty? [/etc/adduser/{add.d,del.d}]

	Po co? Ano, żeby łatwo sobie jakieś aplikacje mogły wpyłwać na to
        co ma być wykonane przy tworzeniu nowego użytkownika / przy jego
        usuwaniu. Przykład: katalog ftp, inny niż zazwyczaj
        katalog public_html, skrypty dodające do jakiejś bazy (ldap?).

    b.) lock na poziomie adduser?

	IMO przydałby się lock na poziomie adduser, tzn. żeby podczas
        tworzenia I usuwania użytkownika wyłączność na to miał tylko
        jeden proces. Myślę, że warto to dorobić jeśli już tego nie ma.

Pozdrawiam,
Paweł.

--
Paweł Wilk <siefca w pld.org.pl>  -=-  Polska Dystrybucja GNU/Linux  -=-
Opiekun Ispella -- A5B1 52BC D496 D08B 0E1F B6B0 86D8 52FE 0211 9484

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/