Dziwne zachowanie qmaila

Śro, 31 Maj 2000, 23:05:44 CEST

On Tue, 30 May 2000, Daniel bonkey Bauke wrote:

> wtorek, 30 maj, Tomasz Kłoczko natłukł(a) [To PLD List]:

> Tzn? Przed chwilą dwa pierwsze przeszły bez najmniejszych
> kłopotów do Wrote: /home/staff/bonkey/rpm/RPMS/{qpopper,balsa},
> a mutta używam od dawna i nie miałem kłopotów. Może chodzi o to,
> że mogą nie lubić Maildira?

Z build loga balsy:
checking where new mail is stored... no
configure: error: Could not determine where new mail is stored.
configure: error: ./configure failed for libmutt
Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.87968 (%build)

Z qpoppera:
checking for sendmail program... found at /usr/sbin/sendmail
checking for mail spool directory... ERROR: Couln't locate the mail spool
Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.27310 (%build)
Error: package build failed.

Wogóle w tym drugim przypadku nie pownno być sprawdzane istnienie
/usr/sbin/sendmail tylko /usr/lib/sendmail (zgodnie z FHS).

I druga sprawa to to, że wogóle te programy nie powinny nic sobie
sprawdzać w kwestii tego gdzie poczta jest przechowywana i jak jest
przechowywana. Oba powinny wpspierać maildir/mailbox, a o położeniu
spooli powinny sie dowiadywać dopiero po uruchomieniu.
Mówiąc inaczej powinny dać się przekompilować w systemie w którym wogóle
serwera pocztowego nie ma zainstalowanego.

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/