devfs

Artur Flinta aflinta w student.uci.agh.edu.pl
Wto, 21 Lis 2000, 23:30:12 CET

Witam!

Kolejny dzien eksperymentow przynosi kolejne niespodzianki.
Postanowilem zapoznac sie z devfs, przejscie przeszlo prawie bezbolesnie,
za wyjatkiem paru szczegolow:

1) przy starcie czepia sie o nieprawidlowy wpis w /etc/rc.d/rc.hdparm
i pewnie ma racje, tylko, ze ja nie wiem co jak to poprawic :(

2) Przestaly dzialac polskie literki, i nie ma znaczenia, czy jest
odpalony framebuffer czy tez gola konsola tekstowa (podejzenia padaja na
 consolechars).

3) Normalny user nie moze odpalic X'ow. Czytalem ,ze taki problem moze sie
pojawic w dokumentacji do devfs, ale opisane tam rozwiazanie tyczy sie
modyfikacji pliku ktory nie istnieje w PLD (przynajmniej w tym co ja mam
zainstalowane). Wywalany komunikat przy starcie X'ow to: PAM
authentication failed.

4) Mam problemy z odpaleniem PPP skompilowanego jako modul. W opisie do
niego jest wprawdzie co trzeba wstawic do devfsd.conf ale to jakos nie
pomaga. Skutecznym rozwiazaniem jest wkompilowanie go na stale (ale to
takie nielegancke w dobie modularyzacji jajka)

5) Ostatni problem nie zwiazany wprawdzie z tematem tylko z glibc-2.2 to
chyba wraz z przejsciem do tej biblioteki przestal dzialac mi naped
CD. Tzn. mountuje go ale zawartosc jest pusta. CD-ek to Sony CD-55E na
IDE secondary master.

Jak zwykle przosze o pomoc za ktora to bardzo jestem wdzieczny

                                                     Pozdrawiam
                                                        Artur

ps. Jajko 2.4.0-test11 + glibc-2.2