devfs

Wto, 21 Lis 2000, 22:38:46 CET

On/Dnia Tue, Nov 21, 2000 at 11:30:12PM +0100, Artur Flinta wrote/napisał(a)
> 1) przy starcie czepia sie o nieprawidlowy wpis w /etc/rc.d/rc.hdparm
> i pewnie ma racje, tylko, ze ja nie wiem co jak to poprawic :(
hmm a hdparma masz z cvsowymi poprawkami w rc.hdparm:
if [ -c /dev/.devfsd ]; then
        # we have devfs enabled kernel
        DRIVES=$(ls -1 /dev/hd* /dev/sd* 2> /dev/null | \
                awk -F'/' ' ! /[0-9]$/ { print $3; }')
else
        DRIVES="`awk '!($NF ~ /md|name/) { print $NF }' /proc/partitions`"
fi

> 2) Przestaly dzialac polskie literki, i nie ma znaczenia, czy jest
> odpalony framebuffer czy tez gola konsola tekstowa (podejzenia padaja na
>  consolechars).
/etc/profile.d/console.sh zaczyna się od:
case $(tty) in
(/dev/tty[0-9]|/dev/tty[0-9][0-9]|/dev/vc/*)
                                   ^^^^^^^^^
?

> 3) Normalny user nie moze odpalic X'ow. Czytalem ,ze taki problem moze sie
> pojawic w dokumentacji do devfs, ale opisane tam rozwiazanie tyczy sie
> modyfikacji pliku ktory nie istnieje w PLD (przynajmniej w tym co ja mam
> zainstalowane). Wywalany komunikat przy starcie X'ow to: PAM
> authentication failed.
/etc/security/consoles ? dopisz /dev/vc/xyz
(choć tu nie jestem pewien czy to o to konkretnie pam w xwraperze się
pluje)

> 4) Mam problemy z odpaleniem PPP skompilowanego jako modul. W opisie do
> niego jest wprawdzie co trzeba wstawic do devfsd.conf ale to jakos nie
> pomaga. Skutecznym rozwiazaniem jest wkompilowanie go na stale (ale to
> takie nielegancke w dobie modularyzacji jajka)
modprobe ppp i innego wyjścia nie ma. Moduł ppp ładuje się do jajka
przy próbie manipulacji na /dev/ppp, a z devfsem tego pliku nie
ma do czasu ... załadowania modułu ppp i się koło zamyka :)

w totalnew jest orpowiednie modprobe na wszelki wypadek gdy ma się devfsa

> 5) Ostatni problem nie zwiazany wprawdzie z tematem tylko z glibc-2.2 to
> chyba wraz z przejsciem do tej biblioteki przestal dzialac mi naped
> CD. Tzn. mountuje go ale zawartosc jest pusta. CD-ek to Sony CD-55E na
> IDE secondary master.
mount -o unhide ? Miałem 2 cdki na których linuks wogóle nie widział
plików a windoza owszem. Nie mam pojęcia co było nie tak (unhide nic nie
dawało) ... prawdopodobnie zwalone cdki. Tyle, że to dotyczyło
tylko 2 płytek i to jeszcze na glibcach 2.1...

>                                                         Artur
>
> ps. Jajko 2.4.0-test11 + glibc-2.2
to tak jak moje ;-)

--
Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE    [ PLD GNU/Linux IPv6 ]
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~misiek/ipv6/   [ enabled ]