Grub-0.5.95-2

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Śro, 22 Lis 2000, 13:18:31 CET

Mam problem z bootowaniem przy użyciu gruba kernela 2.2.17-8 (fabryczne
PLD) z initrd zrobionym wg receptury Kłoczka która tu kiedyś była gorąco
dyskutowana (tj. w linuxrc ładowane moduły ide-mod-probe, ide-mod i
ide-disk).
System się ładuje pięknie z użyciem lilo, ale kiedy wgrałem gruba na
dyskietkę i w Grubym Shellu, po zabootowaniu kompa z dyskietki, wpisałem:
> root(hd0,0)
> kernel /boot/vmlinuz root=/dev/hda1 [to samo co w lilo.conf]
> initrd /boot/initrd
> boot

i po starcie mam taki wynik:
[...]
RAMDISK: romfs filesystem found at block 0
RAMDISK: loading 874 blocks [1 disk] into ram disk ... done
[ detekcja RAID ]
VFS: Mounted root (romfs filesystem)
[ ... ]
Unable to mount root fs on 00:00.
[ zamiast VFS: mounted root (ext2 filesystem) readonly, co widzę kiedy
bootuję z lilo ].

Myślałem, że trzeba podać jakieś parametry grubowi wydając polecenie
initrd, oprócz położenia pliku. Ale info do gruba nic nie mówi o możliwych
parametrach.
Jakieś wskazówki?

Pozdrawiam,

Romek

--
Roman Werpachowski
\left(- \frac{\hbar^{2}}{2m}\Delta + V\left(x\right)\right)\Psi =

linux registered user 183124
sysadm @ student.ifpan.edu.pl