kolejne pstryki

Wto, 7 Lis 2000, 17:47:43 CET

On Tue, 7 Nov 2000, Tomasz Kłoczko wrote:

> Jeszcze raz. To jest niepoprawne. Równie dobzre moznaby dystrybuować tylko
> pakiety źródłaowe wykonując w %post wszystko to co jest wykonywane w
> %build i %install :>

Jeszcze trochę pomęczę.
Nie bez powodu zwracam gdzie mogę na to, że właściwe nie są odpowiedzi
ale pytania i włąsciwe przygotowanie do ich zadawania.
I w tym wypadku dochochę do wniosku że najprawdopodobniej obserwujesz coś
ważnego tylko jak zwykle w takich wypadkach zadajesz *nie te* pytania co
trzeba i w związku z tym odpowiedzi jakei Ci przychdzą na myśl prowadzą
Cie do niewłaciwych wniosków.

Ab ovo (od jajka) takim razie.

Zauważasz że istnieją pliki źródłowe (.py) i pliki bajtkoded (.pyc).
Zauważasz także to że to, że .pyc można sobie szybko wygenerować i
zadajesz sobie w takim razie pytanie "po co to w takim razie to
dystrybuować skoro można to szybko wygenerować ?". Niemniej jak się
zastanowić to właściwe pytanie powinno jednak brznmieć inaczej: "czy w
pakietach które mają służyć wyłącznie do używania potrzebne są *wogóle*
pliki .py i czy nie wystarczą *tylko* .pyc ?". Odnoszę wrażenie że jest tu
taka sama sytuacja jak z plikami .el i .elc w [x]emacsie. W tym wypadku w
pakiet dystrybucyjny wpadają wyłącznie .elc. Podobnie jest z librep i jego
własnymi plikami bajtkoded. W tym wypadku także okazało sie że można
wyłącznie instalować w systemie pliki bajtkoded ale ponieważ np. przy
budowaniu sawmilla i rep-gtk są potrzebne źródłą to odpowiednie źródłowe
pliki trafiają do podpakietów -devel.

Prośba w takim razie o przyjrzenie się temu pod tym kontem i zbadania czy
przypadkiem nie mam racji i czy w pakiet z python nie powinny wpadać
wyłącznie pliki .pyc, a .py do python-devel (i to tylko o ile są
rzeczywiście potrzebne na jakimś etapie developmentu) ?