Gnome

Artur Flinta aflinta w student.uci.agh.edu.pl
Nie, 12 Lis 2000, 21:05:38 CET

Witam!

On Sun, 12 Nov 2000, Tomasz Kłoczko wrote:

> W każdej chwili możesz wykonać fsck.

To wiem, ale na podmontowanej partycji wywala ostrzeżenie, że może zdrowo
namieszać. A ja chciałem wykonać coś takiego bezpiecznienie jak robi na
starcie systemu, a tam przy fsck /dev/hda7 nie wywala takiego
tekstu. Napiszę odrazu, że tej partycji nie mogę odpiąć na bo na niej
właśnie znajduje się fsck. Jak on to robi na starcie?

> To ja poproszę o wynik wykonania polecenia (z {bash,sh}):
>
> $ strace -e trace=open <dowolna_aplikacja_gnome_która_sie_wali> 2>&1 | grep db
>
> Zapewne zobaczysz w powyższym otwarcie dwuch wersji bibliotek db.

A oto i wynik:

open("/usr/X11R6/lib/libdb-3.1.so", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file or directory)
open("/usr/X11R6/lib/mozilla/libdb-3.1.so", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file or directory)
open("/lib/libdb-3.1.so", O_RDONLY)     = 4

I z tego co widzę to jest to jedna wersja

                                                      Pozdrawiam
                                                        Artur