Gnome

Wto, 14 Lis 2000, 08:20:06 CET

On 14 Nov 2000, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:
[..]
> Wczoraj eksperymentowałem z gnome. Mam wrażenie, że jeśli po zmianie
> winmgr odpowiemy, że nie chcemy teraz zapisywać sesji, i zapiszemy
> ją przy wyjściu, to zmiana jest zapamiętywana. Jeśli nie to nie.

I po ponownym uruchomieniu gnome-session już uruchamia window managera ?
Nawet jeżeli to przy pierwszym uruchomieniu tego nie robi (robiłem u
siebie eksperyment zmieniając sobie nazwę ~/.gnome na inny żeby
wystartować tak jakbym startował pierwszy raz (myślałem, że mam jakąś
zaszłoś w konfiguracji) no i g-s wystartował ele bez window managera
Faktrm jest, że domyślny jest E wiec może to coś sie namieszało. Wogóle
domyślnie to chyba jednak wartoby zmienić na jakiś lżejszy w-m i
doprowadzić tu do jakiegoś automatycznego podejmowania decyzji który w-m
uruchomić o ile nie ma domyślnego (wtedy gnome-core mogłoby wymagać
window managera jako obiektu w Reuires).

> Nie uruchamia się narzędzie konfiguracyjne WindowMakera z poziomu
> control-centra. Tylko przez jego własną ikonkę działa.

> control-center przy wychodzeniu często przekazuje NULLa tam gdzie
> nie trzeba, gtk to wykrywa i pokazuje komunikat.

Hmm .. raczej błedy w c-c (?).

> Enlightenment nie uruchamia się: mówi że mój serwer nie obsługuje
> shape extensions. Ktoś może wie, o co chodzi? XFree86-4.0.1-8
> i większość reszty mam z FTPa sprzed tygodnia.

Wczoraj znajomy mi mówił że E nie działa. Juz wiadomo w takim razie w
którym kierunku szukać.

> libwmfun (potrzebne dla wmconfig) nie kompiluje się:
>     bilinear.c: In function `bilinear':
>     bilinear.c:64: subscripted value is neither array nor pointer
> i faktycznie to jest unsigned char *, a on to chce indeksować dwuwymiarowo.

Masz pomyłs jak to poprawić ?

> Niektóre pakiety wymagają xpm-devel, a to jest, jak rozumiem, wcielone
> do XFree.

Wczoraj usunąłem ze wszystkich speców BuildRequires: xpm-devel czli w cvs
jest już to poprawione.

> Z innej beczki. Jeśli /bin/sh to bash-2.04-12, to w
> /etc/rc.d/init.d/network nie działają alias xx="...". Wygląda na to, że
> alias w ogóle nie działa w skryptach, tylko interakcyjnie. Może i błąd
> basha, nie wiem, ale ten skrypt wyrzuca błędy z wykonania tego xx do
> /dev/null i efektem jest brak podniesionych interfejsów sieciowych.

Misiek albo Janek musieliby na to zerknac. Oni się lepiej orientuja w tym.

> Jeśli /bin/sh to bash-2.04-12, to /etc/rc.d/rc.shutdown trzyma zajęte
> /usr, nie może tego przemontować i sam siebie fuserem ubija.

Hmm biblioteki z jakimi jest polinkowany bash są w /lib. Sprawdź jak to
wygląda u Ciebie.

> /etc/skel/pl/.bashrc należy do addusera i basha równocześnie
> (różne wersje tego pliku).

Tym się spróbuję zając po południu.

Tak jeszcze .. coś rozjechał się builder na duchu. Nie mam pojęcia na
razie czy ejst to kwestia glibc 2.2 ale rpm przy tworzeniu pakietów
wynikowych pożera wolna pzrestrzeń na dysku produkując wadliwe pakeity
wynikowe.

Kolewjna sparwa to to że ASAP tzreba uruchomić jakiś bugtraking/todo
system bo ilosć szczegułów zaczyna rosnąć ostanio lawinowo i zaraz
zaczneimy z tego dużo gubić. Po południu beę próbował postawić preps-a
(jeżeli ktoś sie z tym bawił i zna jakieś dołki przy konfigurowaniu to
prośba o jakieś uwagi).