Xy: konfig i fonty.

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pią, 10 Lis 2000, 16:13:00 CET

W konfigu do Xów mamy bajzel. Zdaje się, że jest on taki jak przyszedł
 z XFree, a co-nieco wypadało by zmienić.
Przede wszystki należy zmienić ścieżki do fontów na /usr/share/fonts/*.
Należy także dodać ścieżki do fontów ISO8859-2 (nawet jak nie będą
zainstalowane, do ścieżka w XF86Config lub fs/config nie zaszkodzi).
Inna rzecz którą należy poprawić, to to nieszczęsne "omit xfree86-dga"
 w konfigu do modułów. Niejeden już się zastanawiał czemu mu DGA nie
działa w nowym XFree86, a jest to tam umieszczone tylko jako przykład,
że tak można.

Inna rzecz, która mnie nie pokoi, to gdzie się podziały fonty Type1:
Times i Helvetica. W XFree86 3.x były i miały nawet polskie znaczki (ale
nie wszystko potrafiło z nich skorzystać). A tu z fontów type1 został
chyba tylko courier. Znalazłem też fonty Monotype: arial, times-new-roman itp.
 Tylko że one chyba były projektowane jako TrueType i jako takie też mam
zainstalowane (i to pod rozsądniejszymi nazwami, np.: -monotype-times-).
Może z tym też da się coś zrobić?
No i przydało by się narzędzie pozwalające za jednym zamachem
zainstalować fonty Type1 i TrueType do Xów, ghostscripta itp.

Pozdrowienia,
        Jacek