Jedna uwaga i dwa pytania

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Śro, 15 Lis 2000, 09:12:21 CET

Oto one:

Wczoraj pociągnąłem z ftp.mimuw.edu.pl pakiety skompilowane pod i586.

Uwaga nr 1: tar jest skompilowany pod glibca 2.2. Poki co, samego glibca
2.2 tam nie ma. Nie wiem czy to ma sens.
Pytanie nr 1: Próbowałem wykonać z lilo taki manewr, że zainstalowałem na
hda PLD, a potem podmontowałem sobie hdc (drugi dysk). Na nim wgrałem
pakiety, wpisałem co trza do lilo.conf i po zrobieniu chroota na
katalog z podmontowanym hdc odpaliłem lilo.
Lilo dało ostrzezenie, ze chce instalowac bootloadera na drugim dysku
(doslowanie "second disc") i "dodało linuxa". Po
bootowaniu systemu z dysku nr 2 (czyli uprzednio hdc) lilo wyświetla albo:

LI

albo 01 01 01 01 [...] etc

Pewnie nie jest to przypadkowa zmiennosc, ale przyczyny tej zmiennosci juz
nie uchwycilem.

lilo.conf dałem taki:

boot=/dev/hdc
zadnych linear, lba32 (dyski maja ponizej 1024 cylindrow).

Czy to znaczy, ze lilo moze operowac tylko na pierwszym IDE (mam kontroler
EIDE SiS5513 na płycie PC-Chips M570)?

Pytanie nr 2:

Mam karte graficzna S3 Virge GX/2 na AGP. X-y 4.0.1 uruchamiałem wpisujac
do
XF86COnfig

Driver "s3virge".

Chipset podawalem albo "virge gx2" albo "86c357" albo nie podawalem w
ogole. W kazdym z trzech przypadkow uruchomienie XFree86 zawieszało całą
maszynę na trwałe, nie pozostawiając ani śladu w logach.
Kiedyś, kiedyś miałem na maszynie MS Windows i karta działała, dopóki nie
próbowałem korzystać ze sprzętowej akceleracji (pożal się Boże, co za
akceleracja...) 3D. Wtedy po 15-20 sekundach pracy wszystko zamierało. Ale
przecież X-y tego nie powinny ruszać?! Podanie opcji "NoAccel" nic nie
zmieniło.

Pozdrawiam,

Romek

--
Roman Werpachowski
/                                  \
|     |/ 2                         |                    \
("Wolność bierze się z rozwiązywania równania Schroedingera")

linux registered user 183124
sysadm @ student.ifpan.edu.pl