poblemy z Xami

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pią, 17 Lis 2000, 22:18:34 CET

On Thu, Nov 16, 2000 at 01:35:10AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Thu, 16 Nov 2000, Jakub Bogusz wrote:
> [..]
>
> Tak jest bo XFree86-OpenGL-libs ma Provides: Mesa.

Niezupełnie; to co mi się zbudowało ma takie Provides:
OpenGL
libGLU.so.1
libGLU.so.1(GCC.INTERNAL)
libOSMesa.so.3
libOSMesa.so.3(GCC.INTERNAL)

takie Requires:
XFree86-libs = 4.0.1
XFree86-OpenGL-core
libc.so.6(GLIBC_2.0)
libc.so.6(GLIBC_2.1)
libc.so.6
libGL.so.1
glibc
Mesa
rpmlib(PayloadIsBzip2) <= 3.0.5-1

oraz takie Obsoletes:
XFree86-OpenGL
Mesa

> W przypadku SDL na pewno wymaga to rekompilacji. Czy ejst tak z OpenGL to
> nie mam pewnosci.

Ale właśnie jest odwrotnie...

SDL, który był skompilowany z XFree 3.3.3 działa dobrze pod XFree 4.0.1
z Xserwerem S3 z XFree 3.3.3
SDL przekompilowany z XFree 4.0.1 już nie działa (strace pokazuje, że
wisi na jakimś select()),

Podobnie OpenGL skompilowany razem z XFree 4.0.1 (czymś się różni od
oddzielnie budowanej Mesy? wersja MesaLib u mnie była ta sama) nie działa -
tu przyczyna jest jaśniejsza (komunikat "lacks of GLX support").
Mesa skompilowana wcześniej z XFree86 3.3.3 działa na X 4.0.1 ze starym
Xserwerem. (Mesa zawiera jakieś fakeglx - jego budowanie może zależy
od wersji XFree)

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/