kloczek: SOURCES apache-httpd.conf

Pią, 24 Lis 2000, 21:39:53 CET

On Fri, 24 Nov 2000, Daniel 'bonkey' Bauke wrote:

> tia, od dawna mialem to `zaproponowac'... (dodac tez troche
> IfModule w zaleznosci od mod_caucho, mod_php4 i innych tez by nie
> zaszkodzilo). przypomina mi to jednak tez inna sprawe, ktora
> utknela w listku, ktory sie koniec koncow odbil od pld-listy.

Trzeba zacząć wykorzystywać nowy ficzer indianina polegajacy na tym, że
moze on hurtem czytać includy do pliku konf z podanego katalogu. w ten
sposób odpadnie modyfikowanie głownego httpd.conf.
Możnaby wtedy w nim zostawić tylko wpis z katalogiem w którego ma dołaczać
konfiguracje i liste ładowanych modułów. a reszte wrzucić do:
/etc/httpd/conf/main
Ewentualne dodatki per moduł też powinny trafiać do tego /etc/httpd/conf/

> otoz, apache 1.3.14 daje mozliwosc uzywania /etc/httpd.conf jako
> zwyklego katalogu, w ktorym (chyba) alfabetycznie parsuje wszystkie
> pliki. czy nie wartalo by sie zainteresowac przerobieniem pakietow pod
> tym wzgledem?

Trzeba zacząć wykorzystywać ten nowy ficzer indianina. Możnaby wtedy w nim
> [...]

> argumentem przeciw jest to, ze apxs z tym (chyba ;) nie
> wspolpracuje. ale na co komu apxs, jak mozna po prostu kolejne

W powyższy sposób powinno dać się to ominąć.

> aha, pytanie jeszcze co do eapi. siedzi to sobie grzecznie
> w mod_ssl, czy nie wygodniej byloby na modle rh wsadzic oba
> zrodla do jednego pakietu? nie trzeba by za kazdym razem
> dopasowywac laty, jeno zmieniac %{version-apache} i
> %{version-mod_ssl} :-)

Możesz ni chcieć budować mod_ssl przez nie budowanie pakietu. tak to jest
większa żeźba. mam nadzieję że wreszcie ktoś apache team sie zlituje i
wstawi EAPI w standardowe źródła i wtedy powyższe szginie śmiercia
naturalną, a konserwacja dwuch róznych rzeczy w dwuch róznych pakietach
jest raczej łatwiejsza (poprostu).

kloczek
PS. Jak ktoś jest gdzieś jest zapisany na jakąś devel listę apache to
niech spyta się "kiedy i dlaczego nie nie wczoraj ? :#" (ja spróbuje sie
spytać na apache-modules, bo to akurat subskrypuję).