udałł ..

Pon, 2 Paź 2000, 12:37:27 CEST

On Sun, 1 Oct 2000, Maciej Arciuch wrote:

> Witajcie!
>
> Bardzo ochoczo usiadlem do pracy nad nowa konfguracja kernela(mam co
> prawda stary 2.2.14-5.0 -- RH6.2). Sorki, ale ja nie lapie ogolnie o co
> chodzi m.in.: z tymi /dev/loop0 i procedura tworzenie initrd.
>
> Mianowicie:
> Tym z RH? Jakie moduly trzeba przylaczyc(opcjami --with i --preload)?
> Ale dobra, jadziem dalej, plik sie nazywa /boot/romik. Moze byc?

Znaczy się używałem naszego ale nasz rózni sie tylko tym, ze jako shella
wrzuca statycznego ash zamiast sash (initrd jest przez to mniejszy).

>                        |/boot/romik|
> Niby OK...

> Czy sa jakies (przeciw)wskazania jak sie ma ten mount_point nazywac?
> Ja dalem /mnt/loop0 i mi po mountcie wyskakuje, ze nie moze dopasowac
> systemu plikow

mount_point to poprostu katalog roboczy. Jego nazwa nie ma i tak znaczenia
ponieważ to co istotne dzieje sie poniżej tego katalogu.

> Ok, kopiujemy. Znowu: jak np. moze sie nazywac "mount_point_new"? W
> ogole po co dwa?

Jw.

> [dalej wszystko *chyba* przetrawie]
>
> Czy ktos moglbymi powiedziec do czego prowadza te wzystkie kroki(akurat
> takie /dev/loopy to jedna z niewielu rzeczy, o ktorych wiem tylko tyle,
> ze istnieja :)?

Za pomocą loop dev masz możliwość podmontowani pliku jako urządzenia do
normalnej struktury katalogów.

> Czy potrzebne jest wkompilowane "loopback device"?

Tak.

> Kiedy planowane jest ukonczenie narzedzia do robienia obrazu initrd
> bardziej po ludzku?

Cześć skryptu mam już zrobioną. Zaraz postaram się to wrzucić do repo.
Planowanie w przypadku tego co robimy ma dość ograniczone sprawcze.
Prędzej sprawdza sie już działanie :)