udałł ..

Maciej Arciuch macara w supermedia.pl
Nie, 1 Paź 2000, 20:41:22 CEST

Witajcie!

Bardzo ochoczo usiadlem do pracy nad nowa konfguracja kernela(mam co
prawda stary 2.2.14-5.0 -- RH6.2). Sorki, ale ja nie lapie ogolnie o co
chodzi m.in.: z tymi /dev/loop0 i procedura tworzenie initrd.

Mianowicie:
> Wygenrowanie dotychczasowym mkinitrd obrazu initrd,
Tym z RH? Jakie moduly trzeba przylaczyc(opcjami --with i --preload)?
Ale dobra, jadziem dalej, plik sie nazywa /boot/romik. Moze byc?

> # losetup /dev/loop0 <initrd_img>
                       |/boot/romik|
Niby OK...

> # mount /dev/loop0 /<mount_point>
Czy sa jakies (przeciw)wskazania jak sie ma ten mount_point nazywac?
Ja dalem /mnt/loop0 i mi po mountcie wyskakuje, ze nie moze dopasowac
systemu plikow

> # cp -r /<mount_point> /<mount_point_new>
Ok, kopiujemy. Znowu: jak np. moze sie nazywac "mount_point_new"? W
ogole po co dwa?

> Tutaj modyfikacja /<mount_point_new>/linuxrc
> U mnie linuxrc wyfgląda tak:
[dalej wszystko *chyba* przetrawie]

Czy ktos moglbymi powiedziec do czego prowadza te wzystkie kroki(akurat
takie /dev/loopy to jedna z niewielu rzeczy, o ktorych wiem tylko tyle,
ze istnieja :)?

Czy potrzebne jest wkompilowane "loopback device"?

Kiedy planowane jest ukonczenie narzedzia do robienia obrazu initrd
bardziej po ludzku?

Pozdrawiam,
Maciek Arciuch