Dokumetntacja.

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Pią, 6 Paź 2000, 10:58:17 CEST

On Fri, Oct 06, 2000 at 10:29:37AM +0200, Tomasz Kloczko wrote:
> Nie do mnie na ten temat. Dokumetacja jaka jest dostarczana do XF to juz
> zupelnie inna bajka. Postac zródlowa jest od nfoff do wordowych DOC-ów.
> Ktos w XFree86 musialby zaczac pracowac nad tym zeby wreszcie przestawic
> cala dokumentacje na "Jedyny SLuszny Format (TM)" czyli SGML/docbook.

Ja nie twierdze, ze to do Ciebie temat. Ja podalem X jako przyklad tylko.

> lepiej wogóle zrezygnowac z dokumentacji w wersji podstawowej umieszczajac
> to obok dystrybucji. Ptzu ptzyjeciu, ze dostarcza sie mozliwie uniwersalna
> postac zródlowa (SGML) + narzedzia do przegladania tego w mozliwie róznych
> warunkach zaczyna byc to do przelkniecia, a po wybraniu tylko konkretnych
> jezyków nie wybranie instalacji dokumentacji w instaklacji standalone
> srv/wrks zaczyna byc juz malo rosadne bo calosc po instalacji to bedzie
> raptem parenascie MB.

To zaklada ze mamy perfekcyjnie przygotowany docbook i okolice. Ja sie na tym
w zasadzie nie znam ale wierze, ze tak jest. Choc pamietam ze albo tu albo
na ircu ktos reportowal ostatnio jakies problemy. Nie zmienia to postaci rzeczy
ze zgadzam sie z toba ze jak jest dokumentacja w docbooku to nalezy ja
dostarczac w docbooku.
Nadal jednak pozostake problem pakietow ktore nie maja dokumenatcji napisanej
w docbook. Mozna liczyc, na to, ze w ktoryms momencie autorzy napisza
dokumentacje w SGML ale to napewno chiwle potrfa a pakiety trzeba pakowac
teraz.

> Stwarzanie warunków w których instalacja dokumentacji staje sie bardziej
> skomplikowana niz to byc moze w optymalnych warunkach lub kiedy
> niepotrzebnie zaczyna sie to komplikowac nie powinno byc naszym celem i to
> juz ze wzgledu na to ze tejze dokumentacji sami od czasu do czasu
> potrzebujemy.

Ale nalezy optymalizowac nie tylko latwosc instalacji ale jeszcze funkcjonalnosc.
Najprosciej pod wzgledem instalacji jest wogule nie dostarczac dokumentacji.
Gdyby dostarczac dokumentacje we wszystkich mozliwych formatach to
optymalizaowalo by sie wlasnie funkcjonalnosc. Ja proponuje optymalizowac
funkcje tych dwoch zmiennych.
Lukasz

--
£ukasz Dobrek