Wrażenia z instalacji

Michal Kochanowicz mkochano w ee.pw.edu.pl
Czw, 12 Paź 2000, 09:45:43 CEST

Cześć

Zorganizowałem wczoraj kolegom przedstawienie pt "Instalacja PLD".
Mamy jednego potencjalnego użytkownika mniej ;) drugiemu zainstalowałem,
więc już się nie wywinie ;)

Ja wiedziałem czego się spodziewać, więc na mnie nie zrobiło to
wrażenia, tym bardziej, że widziałem kiedyś na spotkaniu PLUGa
instalację w wykonaniu Sebastiana. Zdziwiły mnie jednak dwie rzeczy i
zastanawiam się czy ja coś spieprzyłem (ostatnio sypiam po 4h i trochę
przestaje kontaktować) czy to tak ma być.

Wybrałem instalację minimalną wychodząc z założenia, że jak już się
system podniesie to sobie doinstaluję co będę chciał. Trochę się
zdziwiłem widząc że taka instalacja nie zawiera jądra. Drugi raz
zdziwiłem się przy próbie ustawienia hasła dla roota. Nie udało się.
Okazało się, że brakuje pliku "/etc/shadow". Zaskoczył mnie także brak
rpm.

Były jeszcze jakieś drobne potknięcia już przy instalacji pakietów na
działającym już systemie, jak znajdę katkę na której zapisywałem to albo
spróbuję sam poprawić, albo napiszę.

BTW: czy to normalne, że useradd domyślnie nie tworzy katalogu domowego?
Wiem, że można "-m -k", ale czy to nie powinno być robione by default?
--
--= Michał Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==mkochano w ee.pw.edu.pl =--
--= PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @ miriam.ee... =--