Re: Wrażenia z instalacji

Marcin Chojnowski martii w interia.pl
Czw, 12 Paź 2000, 10:28:27 CEST

Hello Michal,

Thursday, October 12, 2000, 9:45:43 AM, you wrote:
MK> zastanawiam się czy ja coś spieprzyłem (ostatnio sypiam po 4h i trochę
MK> przestaje kontaktować) czy to tak ma być.

w PLD zazwyczaj cos jest spier..... ;) wiec nie masz sie czym
przejmowac.

MK> Wybrałem instalację minimalną wychodząc z założenia, że jak już się
MK> system podniesie to sobie doinstaluję co będę chciał. Trochę się
MK> zdziwiłem widząc że taka instalacja nie zawiera jądra. Drugi raz
MK> zdziwiłem się przy próbie ustawienia hasła dla roota. Nie udało się.
MK> Okazało się, że brakuje pliku "/etc/shadow". Zaskoczył mnie także brak
MK> rpm.

Mnie tez to zaskoczylo mimo ze koledzy tak zachwalali instalke po
sieci. Jedynym wyjsciem okazalo sie ponowne odpalenie prowizorki i
zainstalowanie tego samego jeszcze raz. Poza tym nie mozna zapomniec i
doozeniu (edycja listy pakietow) mkinitrd oraz genromfs bo inaczej nie
zrobisz sobie initrd ktory ma ladowac moduly IDE itd.

MK> Były jeszcze jakieś drobne potknięcia już przy instalacji pakietów na
MK> działającym już systemie, jak znajdę katkę na której zapisywałem to albo
MK> spróbuję sam poprawić, albo napiszę.

bylo juz tu o tym, wystarczy ze w /etc/nssconfig czy jakos tak,
wywalisz w miejscach passwd i group wpis db, gdyz rpm uzywa db3 a nie
jest to jeszcze standart w calym systemie.

--
Best regards,
 Marcin                            mailto:martii w interia.pl

Latwy dostep, przyjazna nawigacja, 12 MB pojemnosci.
Pewna i bezpieczna poczta na lata. http://poczta.interia.pl