Re: Re: Re: udałł ..

Śro, 25 Paź 2000, 08:34:13 CEST

On Wed, 25 Oct 2000, Michal Margula wrote:

> No i niestety. Kernel panic, cannot mount rootfs on 00:00. Może trzeba jakiś
> mu malutki fstab czy coś???

Nic z tych rzeczy. Poprostu w trakcie montowania rootfs muszą być już
załadowane moduły dzieki którym obsługa rootfs bedzie możliwa. Muszą to
być moduły od obsługi sprzętu (scsi host adapter) lub ide (ide-disk i
ide-probe) i moduł z obsługą systemu plikowego jaki jest na rootfs (ext2
czy kto co tam ma). Przypomne, że teraz w kernelu jest obsługa tylko
jedenego malutkiego systemu plikowego o nazwie romfs dzieki któremu
podmontowanie initrd jest mozliwe.

Pokaż co masz w /linuxrc w initrd.

kloczek
PS. Ech .. trzeba będzie zacząć wreszcie isać sktypt mkinitrd wg założeń
jakie kiedyyś wymieniłem co powinno załatwić generowanie initrd i dzieki
czemu bedzie możan może nawet od razu generować initrd w %post
pakietu z kernelem.