RPM: segmentation fault

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Śro, 11 Paź 2000, 17:12:40 CEST

From: "Paweł Kołodziej" <pawelk w pld.org.pl>

--------------------------------
Mnie to rowniez dotknelo! :((( Po wymianie rpm-*-11.i586.rpm
na rpm-*-13.i586.rpm <- Czyzby 'pehowa' trzynastka?? ;)
--------------------------------

> Być może wogóle nie trafię ale sobie postrzelam :). Otóż obstawiam ogólny
> bałagan w temacie db2/db3 (tzn. /var/db/* w db2 a /var/lib/rpm w db3). Z
> moich doświadczeń wynika że jeśli rpm jest zlinkowany statycznie to
> wsystko jest ok, natomiast zlinkowany dynamicznie wywala się przy próbie
> instalacji pakietu (przy pobieraniu informacji u userach). Jeśli faktycznie
> dlatego jest ten sigsev to można to obejść wywlając z /etc/nsswitch.conf
> odwołania do "db".
-------------------------------------
Dokladnie tak jest!! Po zakomentowaniu w /etc/nsswitch.conf
sekcji group i passwd rpm 'zaczal' dzialac. Czy jest inne,
bardziej 'eleganckie' rozwiazanie?
> BTW. w takiej sytuacji bardzo pomaga plik core (i gdb oczywiście) albo
> przynjamniej strace.
Core'a brak, strace sie nie chcial zainstalowac (naruszenie ochrony pamieci). ;)
Teraz moge, ale czy jeszcze plik z strace jest potrzebny?

pzdr
Stacho Pal