gimp 1.1.27 - budowanie pakietow na builderach, threads w Perlu

Marek Guevara Braun marek w atm.com.pl
Pią, 13 Paź 2000, 11:20:16 CEST

Czy mozna prosic o przebudowanie (i zbudowanie) pakietow z gimpem
na builderach PLD ? W szczegolnosci interesuje mnie wersja na i586.

Na ftp.pld.org.pl gimp wystepuje w wersjach:

SRPMS 1.1.24-2
i586 1.1.22-1 (nowsze sie nie buduja ?)
i686 1.1.24-2 (hmm.. wydawalo mi sie ze byla juz wersja 1.1.25,
               ale to pewnie wzialem z cvs)

W CVS jest dostepny spec 1.1.27-1 - na moim domowym i686 pakiet ladnie
sie buduje - z zalozonymi odpowiednimi patchami (zmodyfikowalem
gimp-DESTDIR.patch tak by odpowiadal zrodlom 1.1.27 plus dodalem
do niego pusta metode update-gmo: do .../plug-ins/perl/po/Makefile.in.in
bo make wykladal sie na jej braku w Makefile *)

Druga sprawa to watki w Perlu - temat juz tu poruszany przy innej
okazji ale z gimpem tez to wystepuje - gimp w czasie konfiguracji
(./configure :) wypisuje komunikat o uzywaniu wersji perla z
obsluga watkow co nie jest przez program zalecane (podobno malo
stabilne i ma sie dosc radykalnie zmienic w przyszlosci) i sugeruje
przebudowanie perla bez watkow. Uzywam w miare ostatniej wersji
5.005_03 z pakietow PLD - jakie jest tu stanowisko "ludzi od Perla"
- potrzebne sa te watki czy nie (tj. czy jak przebuduje perla
bez watkow to czy cos mi automagicznie przestanie dzialac
ze standardowej dystrybucji ? A moze poczekac na 5.6 ?

Pozdrawiam,
Marek Guevara Braun

*) Gdzies tak miedzy wersjami 1.1.25 a 1.1.26 zmienila sie "zawartosc"
katalogi .../plug-ins/perl/po/ zamiast pliku Makefile.PL ktory
geneerowal
Make z update-gmo: pojawil sie wziety chyba z jakiegos szablonu
Makefile.in.in, ktory to tej metody juz nie generowal.

Efektem tego bylo wykladanie sie make na braku tej metody od wersji
1.1.26
Zalozenie pustej update-gmo: zalatwia sprawe budowania sie pakietu,
ale byc moze warto aby ktos bardziej "za pan brat" ze zrodlami gimpa
rzucil okiem na ta kwestie.

Sprawe zalatwi prawdopodobnie rowniez configure --without-perl, ale
w zwiazku z dlugim czasem kompilacji gimpa tej opcji nie probowalem,
pozatym nie bedzie wtedy czesci perlowej narzedzi (tak mniemam).

Marek