Wqrza mnie ten qmail

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 25 Paź 2000, 08:55:47 CEST

On Tue, Oct 24, 2000 at 01:06:58PM +0200, Jan Rekorajski wrote:

> Przydaje sie.
Ale sądze że bardzo żadko. To jest IMHO feature który powinien być
używany tylko w wyjątkowych przypadkach, a nie jako default w
dystrybucji/

> A no po to że nie każdy stawia qmaila na prywatnej maszynce z jednym
> użytkownikiem. Są tacy co mają na tym duże serwery poczty.
A czemu zakładasz, że ja nie. Mam qmaila na 5 produkcyjnych maszynach, 3
mniej produkcyjnych i jednej domowej.
qmaila z PLD próbowałem uruchomić na jedej z tych mniej produkcyjnych. I
jeszcze nie działa tak jak bym chciał.

> A co do /etc/aliases to możesz to wyłączyć.
Tu trochę przesadziłem. Tak na prawdę nie mam nic przeciwko temu (nie
zmienia działania qmaila tylko dodaje ficzera, który i mnie może kiedyś
się przydać).

Problem w tym, że pakiet z PLD, który nazywa się "qmail" ma coraz mniej
wspólnego z oryginalnym qmailam. Jeśli jeszcze ogranicza się to do
tylko do dodatkowych ficzerów, które nie zmieniają sposobu działania
qmaila, albo da się je łatwo wyłączyć, to OK. Ale nie życzę sobie, żebym
musiał się zupełnie od nowa uczyć obsługi jakiegoś programu, bo obsługa
ta w PLD wygląda zupełnie inaczej.

Pozdrowienia,
        Jacek