/sbin/chkconfig w %post

Pią, 1 Wrz 2000, 21:15:07 CEST

On Fri, 1 Sep 2000, Paweł Sakowski wrote:

> Przy poprawianiu apmd doszedłem do wniosku, że "/sbin/chkconfig --add
> apmd" w skrypcie %post nie jest najlepszym rozwiązaniem. W przypadku,
> kiedy pomiędzy wersjami pakietu zmienia się priorytet usługi, opcja
> - --add zamiast zaktualizować symlinki zignoruje zmianę. Sprawę rozwiązuje
> inne wywołanie chkconfiga: "/sbin/chkconfig apmd reset" -- zachowuje
> pełną funkcjonalność --add, a jednocześnie rozwiązuje w/w
> problem. Myślę, że warto byłoby zmienić odwołania także w innych
> pakietach.

Raczej nię.
W tym wypadku chodzi o to, że o ile zmienią się takie rzeczy w jakieś
wersji pakietu to to się daje rozwiazać inaczej. Otóż wystarczy wtedy
dołożyć:

%triggerpostun -- %{name} >= <version_with_old_levels>
/sbin/chkconfig <script_name> reset

Chodzi o to, że czasami niektórzy wyłączają niektóre poziomy (szczególnie
startowania) i reset powodowałby koniewcznosć wykonywania takich korekt po
każdym upgrade. Rozwiązanie z triggerem rozwiazje w zupełności przypadek o
jakim wspominasz i ogranicza do minimum obszar innych modyfikacji.

Spróbuj się jeszcze zastanowić nad tym. Wydaje mi się, ze powyższe
podejście jest jednak lepsze.

--------
Wogóle ponieważ dochodzą non stop nowe osoby to przypomnę zasady
obowiązujące w takich wypadkach. Otóż o ile tak jak powyżej jakaś zmiana
dotyka większej ilości speców/pakietów to najpierw dobrze jest z kimś
podzielić się spostrzeżeniem (czy to na ircu czy to na liście). Często
podczas takiej wymiany zdań dochodzi jeszcze do dopracowania szczegułów
poprawki. Także czasami w przypadku takich zdażeń dochodzi do weryfikacji
tego czy jakaś poprawka jest potrzebna/poprawna. Po wszystkim ktoś
(najlepiej pomysłodawca gdyż niejako na świeżo ma wszystko
przemyślane) opracowuje zmianę (wąsnie) hurtem we wszystkich możliwych
miejscach.

Chodzi przy tym wszystkim o utrzymanie jednolitości zasobów, która ułatwia
nad nimi pracę, a także o sktócenie do minimum czasu wykonania poprawki
(niektóre rzeczy wykonując hurtem można wykonać wykorzystujac na prędce
zrobiony kawałek skryptu w sedzie, awku czy perlu (w czym tam komu
pasuje). Niektóre zamiany po za tym o ile będą rzciagane w czasie na
wszystkei zasoby mogą destabilizować czałość i takie podejście skraca do
minimum czas nieustalony w jakich znajdują się zasoby.

Niemniej dobrze by było żeby etap konsultowania zmian jednak został
utrzymany jako zwyczaj de facto.
---------