%strip

Sob, 9 Wrz 2000, 17:37:15 CEST

On Sat, 9 Sep 2000, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> Cześć,
>
> Proponuję dodać do makr coś takiego:
>
> # gdy 'debug' wykonaj pustą komendę zamiast stripować
> %strip %{?debug: : }%{!?debug: strip --strip-unneeded }
>
> i używać zamiast
> 'strip --strip-unneeded <pliki>'
> '%strip <pliki>'
>
> Komentarze?

--strip-unneeded jest potrzebne dla shared objects, a szczególnie dla
modułów (LSB relocatable).
Rafał dążyłbym raczej do tego żeby wyrugować wogóle używanie strip
jawnie. Teraz sytuacja wygląda tak, że są makra:

%__arch_install_post    %{nil}
%__os_install_post      %{___build_post}

%__spec_install_post\
%{__arch_install_post}\
%{__os_install_post}\
%{nil}

należałoby dodać w macros.pld zmodyfikowaną wersję %__spec_install_post
która byłaby uzupełniona o wołania dwa makra:

%__spec_install_post_strip
%__spec_install_post_pack_doc

A w tych dwuch makrach byłoby wyszukowanie findem plików
ELF*executables (i te byłyby wprost traktowane stripem) i ELF*{shared
objects,LSB relocatable} i te były traktowane strip --strip-unneded.
Odpowiednie kawałki można niemal żywcem do powyzszego wyciagnąć ze
skryprów find-{provides,requires} i wstawiłbym je już jako makra, a nie
jako osobne skrypty. Oczywiście stripowanie powinno być jak powyżej w tym
co napisałeś kontekstowe zależnie od %debug.

Jeżeli pójdziemy tą drogą to z czasem zapomnimy o tym, że trzaba pakować
many czy info i że trzeba coś stripować.

Ja mam jeszcze jedna mała modyfikację do %configure, która robi unset
LINGUAS o ile tak zmienan jest w środowisku (przeszkadza to czasmi).

W głowie jakis czas temu jeszcze zaświtała mi jeszcze jedna koncepcja
zmiany %configure której jeszcze nie maiłem czasu wypróbować. Otóż zdażają
się skrypty autoconfowe które były generowane autoconfem > 2.13. Główna
różnica w tym co wprowadza ta nowa wersja jest taka, że przekazuje się w
nowej wersji inaczej targret.
W obecnie używanej wersji jest to:

confugure <params> <target>

a w nowej:

confugure <params> --target=<target>

Wydaje mi sie, że lekarstwem na powyższe mogłoby być dodanie w
%configure sprawdzanie czy w configure.in jest linijka:

AC_PREREQ(2.14)

i w zależności od tego róznie przekazywać target.