OpenLDAP

Pon, 11 Wrz 2000, 11:22:14 CEST

On Mon, 11 Sep 2000, Jacek Konieczny wrote:

> Też myślałem nad tym. Są tam różne serwisy, ale tak rzadko używane, że robienie
> z nich osobnych pakietów IMHO nie ma zbytnio sensu. Jak ktoś będzie
> potrzebował, to wystarczy mu, że ma binarki. Ja nawet nie miałbym części z nich
> jak przetestować, nie mając dostępu do "prawdziwego" X.500.

IMHO lepiej niech już będzie to w postaci może niedokonfigurowanych
podpakietów ale nich będzie. Bez wsparcia do podłączania pod inet serwer
trzymanie tych plików ma jeszcze mniejszy sens, a tak z jakąś (może nie
nie dokończona czy nieporawną konfiguracją do rc-inet) dalej łatwiej
będzie z tym eksperymentować (zawsze te podpakiety moznba odseparować do
supported). Z jakąkolwiek konf do rc-inetd łatwij w razie czego bezie
robić próby z tym. W razie czego komuś łatwiej będzie szlifować ten soft
(jak już robić coś to raczje tyle ile można i ile potrafimy zrobić -
potencjalnie może się okazać, że nadziewamy się na jakieś nowe dotąd
nieksplowatowane możliwości które za kawałek moga być doć istotne).

Jeżeli Ci się tego nie chce zrobić to zostaw to i spróbuj zająć się
dopasowaniem nowego LDAPa do reszty softu (i to samo radziłbym
innym którzy śledzą lisy LDAPowe). Jeżeli będzie mi się mocno
nudziło to w miedzyczasie odpowiednie pokawałkowanie i konfigurację do
rc-inetd moze zrobie (albo ktoś inny) w miedzyczasie zanim pakiet z
okolicami uzyska formę w pełni używalną. W końcu dorobienie tego jest dość
proste i nei wymaga głebszej znajomości LDAP (przynajmniej jeśli chodzi o
wsparcie do rc-inetd).

Tak właściwie to na czym mogłyby polegać potencjalnie (bo rozumiem, że też
zapewne szerszych prób z tymi binarkami nie robiłeś) próby sprawdzenia
poprawności tych programów ? Zdaje się, że tam jest jakiś łącznik do
poczty po X.500 (potencjalnie używanie X.500 moze mieć duży sens
szczególnie w zastosowaniach komercyjnych).

Przy okazji. Porośba o potestowanie nowego vim-a. Nie wiem czy czegoś nie
skwasiłem, a od vima to ja raczje tylko tyle wymagam co od minimalnego vi
i raczej dalej nie zaglądam.