ldap.pld.org.pl

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 11 Wrz 2000, 17:29:18 CEST

Ruszył!
ldap://serwus.bnet.pl/
Jeszcze nie jest to to o czym myślałem, ale już działa np. jako książka
adresowa dla Netscape, czy pine (nie wiem, czy pine w PLD ma wsparcie
dla LDAP).

Jeśli znajdę opis odpowiedniego schematu, dorzucę tam jeszcze klucze
PGP. Jeśli wrzucę tam hasła (może z CVS), każdy będzie tam mógł
umieszczać/zmieniać część informacji o sobie (np. można tam umieścić
swoje zdjęcie :-) ).
Nad autentykacją będzie trzeba się zastanowić, czy wszędzie (także w
OpenLDAP) zastosuje się Kerberos, czy SASL, czy inne usługi będą
kożystać z LDAP do czytania haseł.

Jeśli można prosiłbym o:
ldap.pld.org.pl CNAME serwus.bnet.pl
ldap.ipv6.pld.org.pl CNAME serwus.ipv6.bnet.pl

IPv6 jeszcze nie działa. Są jakieś problemy z getaddrinfo i bind ---
jeśli nie dam "#undef HAVE_GETADDRINFO", to po prostu serwer się nie
uruchamia (przynajmniej w firmie, w domu chodzi). Jeśli ktoś bardziej
zorientowany chciałby to obadać, to bardzo proszę.

Przy okazji spróbuję dodać wsparcie ldap do mutta (mutt ma taką
możliwość, wystarczy odpowiedni skrypt), oraz poprawić inne pakiety
kożystające z LDAP. Prawdopodobnie popracuję także jeszcze trochę nad
openldap.spec, tak jak mnie Tomek prosił. Ale to co w tej chwili jest
 w CVS zdaje się działać poprawnie.

Pozdrowienia,
        Jacek