(ed)

Pon, 18 Wrz 2000, 12:47:09 CEST

[..]

> tego nie popieram.
> A stosuje czasami mieszanie pakietow, gdy mi sie spieszy i na szybko
> potrzebuje spelnic jakies zaleznosci. Wiec potem musze grzebac i wybierac
> co jest 'bee' i wywalac...

Ja tylko przypomnę, że nie jest naszą intencją wychowywanie kogokolwiek
czy mówienie mu co ma robić, a co nie (podobne przydaki były już kiedyś w
przypadku patchy blokujących dla roota używanie niektórych programów).
Pakiety mają specjalne pole w opisie mówiące o tym skąd pochdzą i/lib z
jakiej dystrybucji są i to powinno wystarczyć. Nazwa pliku na sama pakiet
nie ma najemniejszego wpływ ale dokąłdanie tutaj za dużo elementów bezie
raczej utrudniać korzystranie niż ułatwiać.
Jeżeli komuś nie wsytarczy powyższe to w każdej chwili może sobie wykonać
proste zapytanie z rpm -qp odpytując pakiety jakie ma w jakimś katalogu po
to żeby pomodyfikować sobie nazwy plików tak żeby w nazwie miały nazwę
dystrybucji. Niemniej w zasobach dystrybucyjnych takie rozróżnianie nie
jest potrzebne (mówiąc inaczej: jest raczej zbędne).

Tak czy ianczej radziłbym rozróżniać własne kłopoty z tym czy innym
zasobem od kłopotów isteniejacych obiektywnie. Te piewrwsze o ile nie
wykraczaja po za własne podwórko nie mogą i ile powinny dotykać zasobów
ogólnie dostępnych. Brak rozrózniania tych dwuch obszarów do niczego
dobrego nie prowadzi, a włąsnie wygląda mi to że do czegoś takiegu tu
wąłsnie dochodzi. Jeżeli to nie jest oczywiste to wystarczy zerknąć na to,
że przez ponad dwa lata nie było z tego typu rzeczami kłopotów. Mówiac
inaczej kwestia rozróżnialności pochodzenia stawaina w ten sposóbe jest
sztuczna i potwierdza to także praktyka.

Obiektywnie jednoznaczne rozróżnianie zasobów co do ich pochodzenia jest
możliwe na wiele różnych sposobów i pakiety skądby nie pochodziły
potrzebne informacje mają w sobie i ze względu na koniecznosć zachowanai
integralnosci pakeitu jest to jedyne wąłsciwe miejsce sadowienia trgo typu
informacji.