Dwa tematy.

Jarek Woloszyn yossa w pld.org.pl
Śro, 20 Wrz 2000, 02:12:25 CEST

[poniedziałek, 18 wrzesień 2000], Paweł Kołodziej napisał(a):

> To fakt. Myśłe że należało by się poważnie zastanowić jakie dokładnie
> narzędzia są nam potrzebne. Rozumiem że chodzi o coś do updatowania
> systemu. Ale na jakiej zasadzie ma to działać.

IMHO wybieraczka powinna pokazywac to co mamy w systemie teraz,
a pakiety dostepne w nowszych wersjach pokazywac z jakims ,,ptaszkiem''.
Dorobienie flagi ,,nowsza wersja'' na liscie pakietow wybieraczki
umozliwia automatycznie stworzenie nowej grupy pakietow do upgradu,
na ktorej mozna sobie to powybierac.

> [...]
> powiedzmy minimalny (np. chce nowego mutta, ale ma być zrobione to tak
> żeby zmiany dotyczyły jak najmniejszej ilości pakietów), czy raczej
> maksymalny (chce wszystkie pakiety które mam teraz, ale w najnowszych
> dostępnych wersjach), a może sensowny okazał by się update, nazwijmy go
> połowicznym, w którym updatowany jest przykładowy mutt, wszytkie pakiety
> których on wymaga (nawet jeśłi nie jest to konieczne ze względu na
> spełnienie zależności), i dla każdego z tych updatniętcyh pakietów
> procedura jest ponawiana (one stają się przykładowym muttem), a może jakiś

Ja bym sie sklanial do minimalnego upgradu. Jezeli chcemy zrobic upgrade
mutta, to instalacje nowych bibliotek powinny robic zaleznosci.
Instalacje wszystkich pakietow ktore sa nowsze mozna zrobic tak jak opisalem
wyzej, tzn. zaznaczamy wszystkie pakiety w tej grupie. Jest to bodajze
nacisniecie dwoch klawiszy.

Ewentualnie juz po wybraniu wszystkich pakietow moze byc zapytanie czy to co
jest w zaleznosciach doinstalowac w najnowszych wersjach.

> Od kilku dni pracuje właśnie nad usamodzielenieniem wybieraczki i modułu
> instalującego. Myślę że w Bardzo Bliskiej Przyszłości(tm) pierwsza
> alpha-alpha powinna być dostępna (na bootkietce, jako alternatywa dla
> prowizorki). Na razie służy to wyłącznie do instaalcji a nie upgrade'u.

Jak skonczysz to sprobuje dorobic do tego opcje upgrade.

> Pewien problem stanowi emewntualne wyodrębnienie tego w osobny modół CVS'u,
> bowiem wszystkie częśći instalatora używają pewnych wspónych,
> specyficznych bibliotek (pldilib i trurulib), które do tej pory są
> rozwijane w ramach modułu installer.

Przeciez pldilib i trurlib sa dosc autonomicznymi bibliotekami. Moze by tak
pomyslec nad wycieciem ich z samego modulu instalatora i zrobienia z nich
normalnych pakietow. Nie powinno to byc trudne. Bo te biblioteki udostepniaja
pare ciekawych rzeczy i moze ktos by je wykorzystal ot tak, dla siebie.
Potem mozna by je bylo umiescic tez na bootkietce.

--
 ( Jarek Woloszyn ) ( yossa w pld.org.pl ) ( the GNU generation )