routing

Czw, 21 Wrz 2000, 00:12:01 CEST

On Wed, 20 Sep 2000, Artur Flinta wrote:

> Witam!!
>
> Mam problem z ustawieniem statycznego routingu. DHCP dla windzianych
> klientów wymaga następującego wpisu:
> route add -host 255.255.255.255 device
>
> po przekopaniu się przez dokumentację rc-scripts mam taką zawartość pliku
> /etc/sysconfig/static-routes:
>
> eth0 255.255.255.255
> eth1 255.255.255.255
>
> (bo mam dwie karty sieciowe). Po restarcie systemu ustawia tylko routing
> dla dla eth0 a ignoruje zupełnie eth1. Oczywiście interfejsy eth0 i eth1
> stoją poprawnie i działają. Co robię źle?

Format jest nieco inny. czyli

<interfejs> <adres_sieci>/długość maski.

Np. u siebie mam:

eth0 255.255.255.255/32

W zasadzie to nie wiem czy nie byłoby jesnak lepiej żeby w skrypcie od
dhcpd byłoby dodanie tego typu wpisów.
Tego typu wpis jest potrzeby nie tylko dla win klientów. On jest wogóle
potrzebny na dhcp serwerze.