Dwa tematy.

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pią, 22 Wrz 2000, 00:18:32 CEST

Dnia Thu, Sep 21, 2000 at 09:52:21PM +0200, Jarek Woloszyn napisał(a):
> [czwartek, 21 wrzesień 2000], Paweł Kołodziej napisał(a):
>
> tak wlasciwie to jak napisalem tych grup mozna zrobic duuuuuuzo.
> Najlepiej nawet nie wciskac tego wszystkiego jako grupy na stale, ale
> zrobic jakas jedna custom i dac do wyboru jakims menu co w nim bedzie.
> Chodzi o to zeby nie trzeba bylo za duzo przewijac przy wyborze grupy,
> ale zeby byla duza elstycznosc wyboru. Nigdy nie wiadomo co bedzie komus
> potrzebne.

IMHO takie menu bylo by super (zrobisz to ?)

> Aha - jeszcze usuwanie. teraz tego chyba nie ma.
> przydaloby sie zeby moc usuwac pakiety (nawet nie jakos bardzo
> inteligentnie). Roznica pomiedzy dodawaniem bylaby tylko przy zaleznosciach.
> Nie wybieramy pakietow, ktore ja potrzebuje, tylko pakiety, ktore potrzebuja
> mnie.

OK. postaram się to tak zrobić.

OK. dopisze te symboliczne 3 linijki (to naprawde sa 3 linijki :))

> Ja bym tego tak nie zostawial. To jest za malo idiotoodporne. Powinna byc
> jakas flaga czy zaleznosci sa aktualne. Trzeba by bylo ustawic jakiegos
> triggera, ze po zaznaczeniu/odznaczeniu czegokolwiek ta flaga staje sie
> nieaktywna. Bo kliknieciu install/upgrade w zaleznosci od tej flagi jest
> pytanie czy dodac zaleznosci (z default na tak). Po ich dodaniu znowu ladujemy
> w wybieraczce i nastepny install dopiero robi to co chcemy.
> Oczywiscie jak ktos wybierze "nie" to dostanie wlasnie nodeps.

OK. myślę że można to przyjąć za scenariusz docelowy. Na razie wstawie po
wcisnięciu "run" okienko "jak to dziala i czym grozi"

> wtedy dodajac gentocfa mozna by bylo uzywac tego narzedzia w rh czy mdk.

Zarówno RH jak i MDK mają swoje odpowiedniki tocfile (tak napradę nasz
jest częściowo zerżnięty z RH :)). Muszę tylko pooglądać na ile są one
kompatybilne z PLD'owskim.

> to jest chyba wazniejsze niz plik konfiguracyjny. Co mi po tym ze moge sobie
> cos zainstalowac jezeli nie moge usunac.

zawsze zostaje rpm -e szajs. Ale jak juz obiecalem wyzej postaram się
zrobić usuwanie w maire szybko (dziś lub jutro). A plik konfiguracyjny też
by się przydał (właściwie mam napisane na potrzeby innego progarmu kod do
obsługi niezbyt wyszukanych plików-konfig (ale jak ktoś zna jakąś fajnę
bibliotekę do tego, to proszę o info)

> Ja bym jeszcze widzial tryb nieinteraktywny, ktory by robil to co freshrpms
> tyle ze w oparciu o tocfile. Na poczatek w tym trybie wystarczyloby pokazywac
> liste pakietow ze zmianami. Ale to by bylo mile, bo mozna by bylo output z
> tego dowolnie przerabiac zewnetrznymi narzedziami.

ok. wpisałem to swojego todo.

> Niestety tocfile jest malo przyjazny dla oczu.

to fakt. Można by zmajstrować takie coś, co by pozwoliło opdytywać tocfile
o różne rzeczy, podobnie jak rpm -q

> Super. Zaraz zabiore sie za testowanie.

Czekam na raport :)

> Troche tak. Ale do takich zastosowan sie nadaje. W czystym slangu zajeloby to
> o wiele wiecej czasu.

Ale jakie było by fajne (tak też jest bardzo fajne, ale IMHO możliwości
dalszego rozwoju są ograniczone (ale może tylko mi się wydaje (dość
kiepsko znam newt))).

> np. cos pod X'y.

jak komuś będzie się chciało to czemu nie :)

> Nie wiem jak to teraz wyglada, ale z tego co pamietam, to nieduzo jest tego
> mieska w interfejsie.

Niewiele się zmieniło. Prawde mówiąc miałem na myśli interfejs w mięsku.

> miaumiau (mam slabosc do kotow :)))
> grizzli
mina (Mina Is Not Apt)

> e, nie mam dzisiaj weny.