udałł ..

Wto, 26 Wrz 2000, 07:03:03 CEST

On Mon, 25 Sep 2000, Artur Flinta wrote:

> Witam!

> [ciach]
>
> Czy można w takim razie prosić o podesłanie przepisu jak coś takiego
> spreparować na swojej zabawce? Poczytałem man initrd i szczena mi opadła,
> bo nie wiem do końca o czym piszą.

Wygenrowanie dotychczasowym mkinitrd obrazu initrd,

# losetup /dev/loop0 <initrd_img>
# mount /dev/loop0 /<mount_point>
# cp -r /<mount_point> /<mount_point_new>

Tutaj modyfikacja /<mount_point_new>/linuxrc
U mnie linuxrc wyfgląda tak:

#!/bin/sh
echo "Loading ide-mod module"
insmod /lib/ide-mod.o
echo "Loading ide-probe-mod module"
insmod /lib/ide-probe-mod.o
echo "Loading ide-disk module"
insmod /lib/ide-disk.o
echo "Loading ext2 module"
insmod /lib/ext2.o

Na niektórych maszynkach oczywiście moze to wyglądać inaczej.
Oczywiście trzaba wkopiować wszystkie brakujące moduły do
/<mount_point_new>/lib.
Dalej:

# genromfs -f <initrd_img_new> -d /<mount_point_new> -V \
  "PLD initrd for kernel 2.2.17-2 (new)."

i podpięcie nowego <initrd_img_new> w lilo.conf w sekcji opisujacej
kernel:

	initrd=<initrd_img_new>