Re: udałł .. [lilo]

Czw, 28 Wrz 2000, 16:24:47 CEST

On Thu, 28 Sep 2000, Michal Margula wrote:

> Nie napotkałem jeszcze dysku, na którym grub zapłakałby.

Oczywiście .. jak grub się już uruchomi to nie wiem co jeszcze mogłoby
przeszkodzić. Kwestia w tym, że BIOS nie zawsze może sobie poradzić z
załadowaniem GRUBa i dotyczy to dokładnie tak samo też LILO :)
A BIOS nie poradzi sobie z tego typu rzeczą o ile odpowiednie kawąłki
które first stage loader (czy to lilo czy gruba) nie jest w stanie sięgnać
do odpowiedniego obszaru dysku (a robi to za pomocą funkcji BIOS -
oczywiście dalej mowa wyłącznie o x86 bo boot strap w przypadku innych
architektur bedziw wyglądał zupełmnie inaczej :).