CBQ ale bez dev

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 4 Wrz 2000, 16:54:19 CEST

On Thu, Aug 31, 2000 at 10:50:12AM +0200, Roman Niewiarowski wrote:

> Witam
>
> potrzebuje zrobic cos takiego aby pakiety kierowane na $IP mialy kolejkowanie
> na postawie ToS oraz przyciete pasmo do np polowy predkosci lacza
> (230400/2). Wszystkie przyklady ktore znalazlem odnosza sie do konkretnego
> urzadzenia a dosc ciezko ustalic ktory ttySX dostanie ktore pppX.
> Rozwiazanie pewnie istnieje i jest proste ale nie moge do tego dojsc :(
> ktos juz przeranial, albo wie jak sie do tego zabrac ? :)
> A zeby mialo zwiazek bezposredni z pld to poze do ifcg-$dev przydalaby sie
> opcje to takich zadan?

Jeśli wystarczy ci tylko ustawnienie queuing dyscipline (TBF, SFQ itp),
to w ifcfg-$dev możesz użyć opcji:
QDISC=.....

(np.: QDISC="tbf .....").

Ale, że potrzebujesz CBQ, to już nie jest takie proste (nie wiem nawet w
jaki sposób można by by ło to uwzględnić w rc-scripts).

To po prostu jest problem do rozwiązania samemu --- i tak każdy ma inne
potrzeby.

Jak już ktoś sugerował najelpsze do tego jest /etc/ppp/ip-up
(a właściwie skrypty uruchamiane z niego).

Pozdrowienia,
        Jacek

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/