złe sumy kontrolne

Sob, 9 Wrz 2000, 02:36:01 CEST

On Fri, 8 Sep 2000, Marek Kolczyk wrote:

> Panowie właśnie robię zdalnie upgrage pakietów, aktualizacja z
> ftp.pld.org.pl i !!!! prawdopodobnie jak pisał kiedyś Kłoczek router się
> wykłada, pierwszy błąd miałem na FHS, boje się co będzie dalej, jeśli host
> sie ... to co - wekeend w stolycy ? Host w sieci IPK Warszawa . Może jest
> jakiś mirror po rsync-u w Warszawie najlepiej sieć IKP.

ftp.pld.org.pl to wirtualka na ftp.task.gda.pl. Ten sam komputer serwuje
wszystkie zasoby także po rsync i takze zasoby z ftp.pld.org.pl można
sciagać po rsync. Co prawda zdaje się, że nie ma nadal dodanych
odpowiednich opisów w tym co jest udosepniane poprzez rsync  i trzeba
posługiwać sie ścieżkami a nie nazwami modułów.
To jest chyba w tej chwili jedyne lekarstwo na zakłucenia jakie
obserwujesz.

Dodam, że tego typu wypadkie nie są tylko zmorą u nas. Większość zasobół
źródłowych które są kopiowane po róznych mirrorach ma taki ficzer, że
jeżeli ktoś juz decyduje się na robienie oficjalnego mirrora to musi to
rović wąłsnie po rsync gdyż przy każdym sprawdzeniu zasobu po to żeby
zdecydować czy go wyserwować czy nie jest liczona suma kontrolna md5.
Mirrory robione po ftp posługują sie tylko data modyfikacji zasobu i jego
rozmiarem.

Jeżeli osób korzystajacych z PLD w sieci IKP bedzie wiecej to wydaje mi
się, że wartoby było pogadać s komś żeby postarał sie o to żeby zrobił
mirror tych zasobów bezposrednio z rsync serwera z którego są serwowane
zasoby źródłowe (w tej chwili jest to mer.zie.pg.gda.pl i do rsynca na
tym hoscie mają dostęp tylko hosty które organizują gdzieś mirrory tych
zasobów; na ftp.pld.org.pl czyli do TASK też zasoby są zaciagane z mera
z tym, że jedyna róznica miezy innymi ftp serwerami serwujacymi PLD jest
taka, ze to jest niejako głowny ftp serwer).

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/