Zgłaszam zapotrzebowanie na UID-y

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Sob, 16 Wrz 2000, 17:15:41 CEST

On Thu, 14 Sep 2000, Jan Rekorajski wrote:

> Weź poprawkę na /proc. ucd-snmp trochę z tamtąd ciągnie.
I jaki problem? Z obecnymi rc-scripts wystarczy zeby user dla snmp
nalezal do grupy proc (gid=17). Trzeba tylko przejrzec kernela
czy wszytskie rzeczy w /proc sa dostepne z grupy (nie jest
np. /proc/modules i trzeba to poprawic).
A jesli czegos brakuje - trzeba poprawic. Swego czasu widzialem
nawet patcha na to, zeby rawsockety i icmp bylo dostepne z jakiejs
grupy. Tez to lepsze niz +s na wszytskich mtr'ach, traceroute itp.

BTW. Jak kiedys czytalem wlasnie to, ze zbyt czesto U*x'y (to bylo na
przykladzie Linuxa) wymagaja dostepu do roota dla roznych programow
jest przyczyna tego, ze Ministerstwo Obrony USA obawia sie go uzywac.
(Brak mozliwosci stopniowego przyznawania uprawnien).

M.

PS. Czy setup z wlasciwym /etc/group (juz z grupa proc) jest juz na ftp?

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/