Re: udałł .. [lilo]

Śro, 27 Wrz 2000, 11:44:14 CEST

On Wed, 27 Sep 2000, Artur Flinta wrote:

> Witam!

> Jeżeli obsługa IDE jest wkompilowana na stałe w jajko to nowe lilo sobie
> poradzi, jeżeli jednak kernel jest modularny to zaczynają się problemy
> takie jak tutaj od kilku listów widać ;)

Ale to jest tylko kwestia błędu w samym lilo (i to juz jest pewne na 100%)
które głupieje przy geometrii innej niż ta zaczerpnięta z BIOS. W momencie
kiedy boot loader zaczyna działać to czy kernel jest modularny czy nie nie
ma przecież znaczenia. Czyli błędu należy szukać w samym programie lilo
który sprawdza czy może umieścić boot loader tak żeby załadować kernel.
Tymczasowy work aroud to byłoby wyłacznie tego sprawdzania.
Włąsciwa poprawka powinna polegać na sprawdzeniu czy BIOS wspomaga nowe
funkcje do odwoływanai się do dysków i jezeli tak to powinno być zrobione
co trzeba. W przeciwnym wypadku powinno być użyte ustawienia jak dla
linear i powinno nastąpić sprawdzenie czy kernel i initrd miszczą sie
poniżej pułapu z którego BIOS będzie w stanie to załadować.

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/