gdbm, czy db3

Jan Rekorajski baggins w pld.org.pl
Sob, 30 Wrz 2000, 21:18:23 CEST

[sobota, 30 wrzesień 2000], Jacek Konieczny napisał(a):

> No właśnie.
> Np. dla OpenLDAP zalecany jest Berkley-DB. Co prawda standardowo nie
> znajduje naszego db3, ale na pewno można go do tego zmusić.
> Problem w tym, że i tak będzie zlibkowany z gdbm, bo cyrus-sals używa
> gdbm. IMHO dobrze by było, żeby SASL i właściwie wszystko w PLD uzywało
> db3. Wiem, że będą problemy z przejściem na nowe bazy, ale chyba każdy
> programik ma coś w rodzaju "dump" i "restore" (w OpenLDAP to nie
> problem).
> No to co, przerabiamy Cyrus-SASL i OpenLDAP na db3? A może linkować
> [...]

Najpierw trzeba się zastanowić czy nie przejść całkiem na db3. W tej chwili
w repo db3 jest przygotowana "do bycia" libdb.so. Trzeba by tylko nauczyć
różne programy że:
1) jak chcą interfejs db1 to _muszą_ #include <db_185.h>
2) libdb.so szukamy sprawdzając nie dbopen tylko db_version

Jedyne problemy mogą być z tymi programami które naprawdę korzystają z
interfejsu db2 (np pident). W tej chwili na db3 mam działające:

ucd-snmp-*
rpm
nss_db
perl
apache
inn
pam
gnome-*
*-gnome

Janek
BOFH, type MANIAC         |                   -- TROOPS by Kevin Rubio

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/