2.4.2 i RAID

Lukasz Bienkowski lb w ares.filg.uj.edu.pl
Wto, 3 Kwi 2001, 12:51:51 CEST

On Mon, 2 Apr 2001, Hocus wrote:

> Cześć!

> Jest komputer z kontrolerem HPT370, na nim kernel 2.2.17 z patchami do
> raid'a i ide.
> W konfiguracji kernela jest:
>
> [*] Multiple devices driver support
> [*] Autodetect RAID partitions
> < >    Linear (append) mode
> < >    RAID-0 (striping) mode
> <M>    RAID-1 (mirroring) mode
> [...]

Mam tak samo, tylko kernel 2.4.2-6, ten z ftp.pld.org.pl - ale
sprawdzalem, te opcje sa powlaczane (zreszta jest modul raid1 i przy
startowaniu z innej, "pojedynczej" partycji reszta raidowych dyskow dziala
bez zarzutu).

> Wszystkie partycje na dyskach, składające się na raida mają ustawiony typ
> "Linux raid autodetect", a w /etc/lilo.conf jest
> boot=/dev/hde
> root=/dev/md2

Niestety nie udalo mi sie powtorzyc Twojego sukcesu :(
Mam tak samo w lilo.conf, ale jedynym sposobem w jaki udalo mi sie
wystartowac bylo dolozenie do initrd pliku raidstart, /etc/raidtab, oraz
odpowiednich plikow /dev/md* oraz /dev/hd*, jak rowniez bibliotek. Teraz
komputer startuje z RAIDa.

Teraz natomiast pojawia mi sie co jakis czas komunikat:

hde: dma_intr status=0x51 {DriveReadySeekComplete Error}
hde: dma_intr  error=0x84 {DriveStatusError BadCRC}

hde - to pierwszy z mirrorowanych dyskow. Znalazlem w sieci list Hedricka,
w ktorym wina za ten blad obarcza tasmy (a wlasciwie ich dlugosc) do
dysku. Sprobuje dzisiaj pozamieniac, moze to cos pomoze...

> I wszystko działa jak należy, przynajmniej dopóki raid jest skompilowany
> jako moduły i ładuje się przy starcie z initrd. Jeśli wkompiluję raida "na
> sztywno", dostaję kernel panic, cannot mount root.

Nie probowalem "na sztywno", wiec nie wiem...

> Pozdrawiam

Dziekuje i rowniez pozdrawiam

Lukasz Bienkowski