Nadgorliwy find-requires

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Śro, 11 Kwi 2001, 11:20:31 CEST

On Wed, Apr 11, 2001 at 05:49:12AM +0200, Paweł Sakowski wrote:
> Jak się okazuje, dodawanie do Requires: pakietu zawierającego wybraną
> bibliotekę nie jest zawsze właściwe. Dwa przykłady:
>
> mam zainstalowany pakiet XFree86-nvidia, przebudowuję sobie
> XFree86-driver-nvidia (który jest po prostu nowszą wersją tego
> pierwszego). Zawiera on /usr/X11R6/lib/libGL.so.* i binarki korzystające
> z tej biblioteki. Automat znajduje, że libGL.so.* jest w XFree86-nvidia
> i dorzuca do Requires (gdy tego pakietu właśnie się pozbywam).
>
> j/w, rekompilacja rpm-4.0.2 mając rpm-libs-4.0. Wskakuje zależność od
> rpm-libs, których już nie ma.

> [...]

No cóż trąbie o tym od jakiegoś czasu ale nikt mnie nie słucha.
Aktualnie gdy mamy apty, wuchy i inne niskopoziomowe nakładki na rpma
opisywana właściwość find-requires jest już *niepotrzebna* i zamiast
przynosić korzyści tylko dręczy nas problemami.

Pozdrawiam
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/