Budowanie dev-*rpm bez roota

Pią, 13 Kwi 2001, 20:25:08 CEST

On Fri, 13 Apr 2001, Paweł Sakowski wrote:
[/.\]

> Przyjrzałem się fakerootowi i rzeczywiście może się sprawdzić. Co prawda
> dev.spec nadal trzeba traktować w szczególny sposób (fakeroot rpm -bb
> dev.spec). Jest to co prawda rozwiązanie trochę mniej eleganckie, niż
> %dev, ale prostsze, więc do przyjęcia.

Ciut inaczej. W specu dajesz BuildRequires: fakeroot i w %install (%build
jest tu juz niepotzrebny) wywołujesz odpowienie polecenia poprzez
fakeroot. Najprościej w specu byłoby zawrzeć kawałek pliku w którym w
poszczególnych kolunach zawwierałoby się major, minor bazowy, ilość
minorów, nazwa bazowa, użytkownik, grupa, typ deva, atrybuty i to byłoby
czytane w pętli w której te urządzenai byłyby zakładane. Postać tabeli
urządzeń tworzonych w specu była dość przejrzysta. Także w pojedyynczej
iteracji pentpli możnaby tworzyć plik typu dev.lst który właczony
zostałby w %files -f dev.lst co pozwoliłoby uniknąć dublowania opisu.
W ten sposób możnaby uzyskać zgrzebną i przejrzystą postać speca w którym
w dwulinijkowej iteracj pentli (jedna linijka z tworzeniem grupu
devów poprzez fakeroot, a druga dopisująca kawałek do dev.lst) całość by
powstawała a prawie cały spec zajmowałby tabelę opisu urządzeń.