LPRng

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 20 Kwi 2001, 08:23:41 CEST

On Fri, Apr 20, 2001 at 06:01:15AM +0200, Igor Truszkowski wrote:
> Wydaje mi się, że w pakiecie LPRng brakuje katalogu '/var/spool/lpd/lp',
> który jest wymagany przez domyślną konfigurację...
>
> sh# lpq
> Printer: lp w cogito - ERROR: printer 'lp', chdir to '/var/spool/lpd/lp'
> failed 'Nie ma takiego pliku ani katalogu'
>
> sh# mkdir /var/spool/lpd/lp
> sh# lpq
> sh#
A jak ktoś będzie miał dwie drukarki, to napisze, że brakuje np.
/var/spool/lpd/lp2

Ten katalog nie należy do dystrybucji, lecz do danej konfiguracji.
Można go stworzyć którymś z narzędzi z pakietu LPRng. Narzędzie to też ustawi
odpowiednie uprawnienia itp. Niestety nie pamiętam komendy i nie mam LPRng pod
ręką.

Pozdrowienia,
	Jacek