hyphenacja

Sob, 28 Kwi 2001, 09:17:40 CEST

.. czyli dzielenie wyrazów na sylaby.

Otóż w tej chwili pliki z opisem hyphenacji dla róznych języków mamy tylko
w tetxu ale .. te same pliki mogą być użyte w jeszcze kilku
innych ijescach. Np. może je użyć groff. Z tego co pamietam to chyab także
fmt też potrafi z tego skorzystać. Na moje oko wartoby wydzielić pliki z
opisem hyphenacji w do $(datadir)/hyphen albo okolic w postaci osobnego
podpakietu który byłby niezależny od tetexa. Oczywiście wymagałoby to
drobnych korekt psujacych tetexowi TDS ale IMHO w tym wypadku jest to
warte zrobienai tego wąłsnie w ten sposób. Jako efekt końcowy otrzymałoby
się cos takiego, że np. teksty w polskich manach byłyby przenoszone według
polskich regół przenoszenia. Nie jestem tylko pewien czy w razie czego
taskże w angielskie many w otoczniu np. poskiego LOCALE były także tak
samo pzrenoszone. jezli tak by było to pokazywwałoby to mnie wiecej tyle,
że w manach brak jest oznaczeń w jakim języku jest tekst w danym
dokumencie (czy też jego fragmencie).

Any comments ?