błąd w gcc (było Re: poszukiwany gcc-DESTDIR.patch do gcc 3.0)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Sob, 4 Sie 2001, 01:39:27 CEST

On Fri, Aug 03, 2001 at 06:01:31PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> configure jak dostanie CC=i686-pc-linux-gnu to od razu robi
> kroskompilację? Chyba nie...

Nie CC - u mnie CC=gcc.
Dotyczy tylko budowania gcc3. Oryginalnie jako parametr było podane
%{_target_platform}. Potem on sobie sprawdzał i wychodziło:
checking build system type... i686-pld-linux-gnu
checking host system type... i686-pc-linux-gnu
checking target system type... i686-pld-linux-gnu
Potem twierdził że robi kroskompilator z i686-pc-linux-gnu na
i686-pld-linux-gnu i po jakimś czasie kompilacja się wywalała.
Samo podanie --host=%{_target_platform} (jak w makrze %configure dla
ac2.50) nie pomogło - wywalał się w inny sposób. Dopiero jednoczesne
--host i --build pomogło.
Może to ma związek z faktem, że system do niedawna był na i586, teraz
kilka pakietów jest i686, reszta została (w tym gcc).
rpm --eval '%_host' podawał i586-pld-linux-gnu, więc przebudowałem rpm,
ale to na kompilację gcc3 nie wpłynęło.

> Mam nadzieję, że poprawisz gdy będziesz mógł.

Doszedłem do wniosku, że gcc-c++ i gcc-objc potrzebują gcc, a nie tylko
cpp. Natomiast gcc-f77 wydaje się być autonomiczny.

> Wrzucają poprawki do cvsu (chyba będzie jeszcze 2.95.4) ale nie jestem
> pewien czy zajmują się wyszukiwaniem błędów w kodzie na podstawie
> bugreportu. Tak czy siak warto spróbować.

No to spróbuję wysłać.

> Najwyżej oleją sprawę. Ciekawe Debianowy gcc kompiluje poprawnie (tam
> mają wersję 2.95.4 z cvsu).
>
> ps. my też powinniśmy wziąść się za 2.95.4 z cvsu

I tak teraz nie ściągnę, mam tylko modem 33k6. Chyba żeby uaktualnienie
było w formie niedużego patcha na 2.95.3.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/