Propozycja zamieszczania na ftp (i www).pld.org.pl informacji o koniecznosci upgrade'u pewnych pakietow ze wzgl. na bezpieczenstwo systemu

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Nie, 5 Sie 2001, 16:37:45 CEST

On Sun, 5 Aug 2001, Blues wrote:

> On Sun, 5 Aug 2001, Roman Werpachowski wrote:
> A może jeszcze inna rzecz.
> Katalog na ftp'ie security, w którym byłyby pakiety otagowane jako
> security. Byłyby to tylko linki z RPMS. Po co? Ano żeby można było zrobić
> dodatkowe pliki dla apt'o-podobnych aplikacji. I jeżeli ktoś będzie miał
> ochotę tylko na update'y security to wpisuje tylko tą ścieżkę... Pojawia
> się tu problem niespełnionych zależności, ale... nie wiem czy tak wielki.

No wlasnie. Poza tym, gdzies trzeba upchnac informacje o tym, jakie
pakiety _zawieraja_ dziure, a ktorych nie trzeba odswiezac.
Tak wiec faktycznie dla apta oddzielny katalog jest potrzebny, mozna do
niego wrzucic linki do pakietow (co od razu zalatwia sprawe wielu innych
"automatow" do sciagania pakietow), ale oprocz tego ten plik tez jest
potrzebny - bo nie kazdy uzywa apt-a.
Chyba, ze ustawiamy cala dystrybucje pod apt-a - tez dobrze, wtedy
wystarczy generowac pliki dla apt-a i nie zawracac sobie glowy pisaniem
dodatkowych narzedzi do przetwarzania listy pakietow. BTW, czy apta mozna
uzyc do mirrorowania calego katalogu /apt na ftp.pld.org.pl? Wiem, ze jest
rsync, ale to obciaza ftp.pld.org.pl, a chodzi mi o rozwiazanie, ktore
mozna by zalecac 'szerokiej publicznosci'.
Problem dodatkowych zaleznosci mozna rozwiazac, przerabiajac apta w taki
sposob, zeby szukal pakietow wynikajacych z zaleznosc w katalogu glownym
dystybucji, a nie w tym od ktorego zaczal, tj. security.

Pozdrawiam,

Romek

--

------ Roman Werpachowski ------