FIFO w /dev

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 6 Sie 2001, 08:11:20 CEST

On Mon, Aug 06, 2001 at 10:03:43AM +0200, Paweł Sakowski wrote:
> Jeden z demonów z pakietu lirc (lircmd) korzysta z FIFO pod /dev/lircm.
> Jest to pseudo-urządzenie myszy (kursor sterowany pilotem) wzorowane na
> /dev/gpmdata. Mam pytanie, gdzie umieścić ten plik:
>
> a) w /dev/lircm, w lirc.spec (chyba nie)
IMHO właśnie tu.

> b) w /dev/lircm, w dev.spec
> c) w /tmp/.lircm (ew. /var/state/lircm), z tworzeniem przy starcie demona
Od biedy mogło by być, ale wrzucać co kolwiek w /tmp? Jak już to
/var/run/lircm.

> Natomiast co do /dev/gpmdata, to z tego, co widzę nie należy on do żadnego
> pakietu, podobnie jak /dev/gpmctl. Oba pliki są tworzone przy starcie
> gpma, więc może należałoby dorzucić je do dev.spec?
Nie. W dev.spec są tworzone urządzenia i tak niech zostanie. Wszystkie
są w kupie, bo długo był to jedyny spec który musiał być budowany z
roota (teraz już chyba nie musi). No i co z użytkownikami devfs?

> Z gpmctl jest tylko
> mały kłopot, bo to Unix socket i mknodem się nie stworzy (trzeba napisać
> krótki program w C).
A czy taki socket nie znika po jego zamknięciu?
IMHO sockety można sobie darować w pakietach.

Pozdrowienia,
	Jacek