Ladowanie modulow w /etc/rc.d/init.d/aumix

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Pon, 6 Sie 2001, 13:48:37 CEST

On Sun, Aug 05, 2001 at 11:57:36PM +0200, Paweł Sakowski wrote:
> W aktualnej formie aumix-OSS-preserve-settings ma maly sens, bo jesli sie
> wczesniej nie zaladuje recznie modulow do karty dzwiekowej, po pewnym
> czasie sie automatycznie odladuja, tracac ustawienia glosnosci. Trzebaby
Prawdę mówiąc bardzo mnie zaskoczyłeś. To ja zrobiłem
aumix-OSS-preserve-settings za czasów kiedy miałem AWE64 i używałem OSS
i nie miałem z nim opisywanych przez ciebie problemów. W jakimś starym
modules.conf (chyba właśnie z czasów OSS) znalazłem coś takiego:
pre-install sound insmod sound dmabuf=1
To może dużo wyjaśnić ;)))

To ,,dmabuf=1'' oznacza że ma odrazu zaalokować bufor dla DMA i już go
nie zwalniać. Chodzi o to, że (nie wiem czy to jest aktualne) bufor DMA
musiał być poniżej 16.MB i gdyby czekał z jego alokacją mogłoby się
okazać, że poniżej 16.MB nie ma miejsca.

> zatem dopisac do /etc/rc.d/init.d/aumix ladowanie modulow. Tylko jak
> rozpoznac, ktory modul trzeba zaladowac? Stawialbym na szukanie w
Wystarczy ,,modprobe sound'' --- jeśli masz odpowiednie aliasy w
modules.conf.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--