rrw: SPECS xine-lib.spec

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Wto, 7 Sie 2001, 16:13:59 CEST

On 01.08.07 Jacek Konieczny pressed the following keys:

> Widzę, że pluginy wrzuciłeś do osobnych podpakietów - bardzo ładnie.

To nie ja, to Blues i jemu należą się pochwały (i joby[1] ;).

> 1. Nie potrzebnie całe definicje podpakietów dałeś do %{?....}. Jeśli
> pyste będzie %files dla danego podpakietu, to rpm go nie wygeneruje,
> a tak to spec jest bardzo nieczytelny. Także samo "%files" można
> dać bezwarunkowo --- teraz nie widać gdzie zaczynają się pliki kolejnych
> podpakietów.

Tego akurat nie wiem, ale snobuję się na nieczytanie dokumentacji RPM-a,
podpatrując tylko co inni zrobili ;) Poprawi się.

> 2. Podział na podpakiety warto IMHO robić głównie żeby uniknąć
> zależności. A u ciebie główny pakiet zależeć będzie od libX11.
> Na pewno nie da się tego uniknąć?

Da się. Sam libxine i wszystkie pluginy z xine-lib, oprócz
xineplug_vo_out_xshm.so nie linkują się z iksami.

> Ktoś peweni spyta po co? Odpowiedź: dla zasady. Jak ktoś chce filmy
> na libaa oglądać nie każmy mu instalować Xów. :-)

A'propos aaliba, czy ktoś potrafi obecnego (na eftepie) bb uruchomić bez
segfaulta? Jak to robi?

> 3. Jeśli udałoby się uniknąć zależności głównego pakietu od
> XFree86-libs, to zmieniłbym mu jeszcze prefix :-)

W sumie możnaby. Ma ktoś coś przeciwko?

A co do samego xine z CVS -- czy ktoś mógłby uruchomić jakiś vob/dvd z
dźwiękiem AC3 i powiedzieć mi, czy też ma tak zniekształcony dźwięk, czy
to u mnie wreszcie się te wszystkie karty pogryzły[2]. 0.4.3 z PLD
odtwarzał mi AC3 poprawnie.

I czy ktoś mógłby zobaczyć, jak mu chodzą DivX-y, bo u mnie odtwarza
dźwięk, ale zamiast obrazu jest czarna dziura.

Robert

PS. xine kompilowane gcc3 (teraz), wcześniej to co było binarne na ftp.

[1] np. do drukarki.
[2] możliwe, dźwięk mam na chipsecie VIA -- dziadostwo :(

--
Bastard Operator From 149.156.96.35