saq: SPECS xawtv.spec

Wto, 7 Sie 2001, 19:53:15 CEST

On Tue, 7 Aug 2001, Paweł Sakowski wrote:

> [...]
> jądrze konstrukcja locków (wymagająca znajomości ustawienia CONFIG_SMP)
> powoduje, że moduły używające spinlocków (w tym lirc_dev, svgalib_helper
> chyba nie):
>
> - po skompilowaniu z SMP nie zadziałają na UP
> - po skompilowaniu na UP mogą się nie zablokować kiedy trzeba na SMP
>
> A więc moduły muszą istnieć w dwóch wersjach. Widzę następujące sposoby,
> jak to zrobić:
>
> - za jednym rpm -bb przebudować moduły dla SMP i UP, podmieniając
> ustawienie CONFIG_SMP w .config.
>
> - budować dwa razy, z różnym /usr/src/linux/.config

Raczej to pierwsze. /usr/src/linux/.config jest dołaczany pro forma i
jawnie z zawartości tego pliku nic nie powinno korzystać. Po za tym w
przypadku kernel-headers /usr/src/linux/.config nie jest wogóle używany.

> [...]
> kernel-source leży config dla SMP. Poza tym trzebaby wreszcie rozwiązać
> kwestię budowy na builderach dla różnych jąder (moja ostatnia propozycja w
> tej sprawie przeszła bez echa).
>
> Przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie (radykalne): zrezygnować z
> jądra UP. Jądro SMP też działa na UPach, a rozwiązałoby to parę spraw.
> Wady:
>
> - jądro większe o ok. 49kB
> - "the kernel will run on many, but not all, singleprocessor machines"
> - "On a singleprocessor machine, the kernel will run faster if you say N

Na coś takiego nastawiony jest przykładowo kernel z Solarisa. W ogólnym
przypadku ma to sens. W szczególności nie koniecznie. Do póty do póki
utrzymanie rozdziału UP/SMP będzie w miarę proste raczje od tego modelu
nie bęziemy odchodzić.

Ciekawe czy ludzie od lirc nie próbują przypadkiem czykować patcha na
regularny kernel z wsparciem do lirc. O ile nie mieliby oni nic przeciwko
czemuś takiemu to nawet chetnie chyba bym pomógł w skompletowaniu takeim
poprawki którą najpierw moglibyśmy używać w PLD, a ostatecznie weszłaby
ona w oficjalne źródła. Na dłuższą mete to podejście wydaje mi się takim
które przysparzałoby najmneij kłopotów i upraszczało możliwie mocno
zagadnienie. Sam pakeit lirc mógłby wtedy zawierać tylko źródła
biblioteki i odpadłaby zabawa z dual pakeitami smp/up.

Ma ktoś kontakt z tymi ludźmi i/lub widział coś na ten temat na liście
lirc ? Jakby ktoś zainteresowany lirc mógł nawiązać taki bliższy kontakt
z ludźmi od lirc to byłoby dobrze.

To samo podejście dobrze by było zastosować i do innych rzeczy jak svga
helper.