testy regresyjne

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 7 Sie 2001, 20:26:24 CEST

On Tue, Aug 07, 2001 at 07:32:28PM +0200, Paweł Kołodziej wrote:
> Czesc.
> Zaczołeś już coś tworzyć w tym temacie ?
Po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że to bez sensu.

> Ja natrafiłem ostatnio na dejagnu (dzis wrzucielm spec'a do repo).
> To jest taki framework do testowania aplikacji. Na nasze potrzeby jest
> chyba troche przekombinowany, ale może warto go uzyć ? testy pisze sie w
> expect'ie (czyli tcl'u), potem generowane sa raporty (ktore testy
> przeszly, ktore nie), kazdemu testowi mozna przypisac ID z bts'a
> itp.
Super, ale nie dla nas :-(

>Co ty na to ?
IMHO nie my powinniśmy się tym zajmować. Testy, które mogły by dobrze
spełniać swoje zadanie musiałby być prawie tak (a może nawet bardziej)
skomplikowane jak testowana aplikacja. Takie testy to bardzo dobra
rzecz, ale raczej powinny powsatawać z aplikacją. Jeśli my zaczniemy
się tym zajmować, kto będzie robił dystrybucje? A jeśli robilibyśmy to,
nie poświęcając odpowiednio dużo czasu, to dawało by to nam tylko
złudną pewność działania pakietów. Mógłby ktoś stwierdzić, że jak PLD
przechodzi wszystkie testy to już jest STABLE. Ale to nie takie proste.

Pozdrowienia,
        Jacek