login i "no controlling tty"

Śro, 15 Sie 2001, 01:59:14 CEST

On Tue, 14 Aug 2001, Jakub Bogusz wrote:

> Zaczęło mnie to porządnie wkurzać... szczególnie po zaobserwowaniu tego
> samego efektu, który opisuje Bob Van Cleef na devel-en.
>
> Winny jest jakiś workaround na ash - po wycięciu 3 linii[1] znika problem
> z używaniem ksh, zsh, csh, ash.
> Natomiast efektu na który to ma być workaround nie zaobserwowałem.
>
> Alternatywny sposób rozwiązania problemu to zrobienie we wszystkich
> shellach tego co jest w bashu - czyli w razie niepowodzenia
> open("/dev/tty",O_RDWR) próbujemy otwierać ttyname(fileno(stdin)) (czyli
> tty<numerek>). Ale raczej lepiej poprawić jednego logina niż co najmniej
> [...]

Jest jeszcze jedna alternatywa i ta chyab bedzie najlepsza. Powinniśmy dać
sobie spokój z loginem z util-linux i przejść na logina z shadow. Ten jest
wybitnie dostosowany do PAM i nie próbuje nic dodatkowo robić co moze być
zrobione z poziomu PAM.
Proponowałbym wykonanie prób (u mnie przy /bin/{ash,sh,tcsh} jako shellu z
użyciem logina z shadow wszystko działa). O ile nikt nie zauważy tu jakis
nieprawidłowości to zrezygnujemy z logina z util-linux.